Hej, dziś pokaże wam moje top 10 trików psychologicznych, które pomagają mi w codziennym życiu zarówno w sprawach prywatnych jak i zawodowych. Jeśli też chcesz mieć łatwiej to koniecznie rzuć okiem na to, co dla Ciebie przygotowałem i sprawdź, czy działają!
1) Przytakuj, jeśli o coś pytasz, gdy chcesz usłyszeć odpowiedź twierdząca
Jeśli chcecie przekonać kogoś do najlepszej dla was opcji przytakujcie głową.
Mamo mogę wrócić dzisiaj później? Jeżeli będzie lekko przytakiwać głową to prawdopodobnie usłyszycie, że mama się zgadza. Przytakiwanie głową sprawia, że odbiorca od razu będzie ukierunkowany na najlepszą dla was odpowiedź, w tym wypadku -TAK.
2) Zapisz na kartce swoje lęki, żeby się wyspać
Jeśli boicie się nieprzyjemnych konsekwencji, egzaminu lub rozmowy o pracę napiszcie sobie na kartce przed snem swoje lęki i to jak powinien wyglądać wasz dzień. Pozwoli wam to się wyspać zamiast zamartwiać się do rana, ponieważ przelejecie stres na kartkę.
3) Jeśli nie masz tematu do rozmowy to złap kontakt wzrokowy
Według badań wystarczy około 4-5 sekund, aby ktoś rozwinął temat, ponieważ poczuję, że jego odpowiedź była zbyt krótka, a wam da to chwilę na zastanowienie się nad odpowiedzią.
4) Guma do żucia łagodzi zdenerwowanie
Badania potwierdziły, że żucie gumy uspokaja, pomaga skupić się na bieżących czynnościach i redukuje stres!
5) Poproś o przysługę, jeśli chcesz nawiązać kontakt lub go poprawić
Druga osoba poczuję się potrzebna, nawet jeśli mieliście wcześniej słaby kontakt. Będzie zaintrygowana czemu akurat ją poprosiliście. Pamiętajcie, aby była to tylko prozaicznie mała przysługa, nic trudnego.
6) Bądź pierwszy lub ostatni
Jako ludzie mamy tendencję do zapamiętywania tylko początku i końca, środek jakoś zawsze się zlewa i umyka. Ile razy mieliście tak, że pamiętaliście coś rano, co wypadło wam z głowy po południu i przypomniało się dopiero na koniec dnia?
Bardzo dobrze sprawdza się to na rozmowie kwalifikacyjnej, ponieważ wasz rozmówca zapamięta was najlepiej jeśli będziecie pierwsi lub ostatni!
7) Powtarzaj gesty rozmówcy
Pozwoli to poprawić relację i jakość rozmowy. Wasz rozmówca będzie widział w was „bratnią duszę”.
Pamiętajcie, aby zachować chwilę odstępu, mniej więcej po 20-30sekundach wykonujcie te same gestykulacje.
8) Jeśli chcesz kogoś przekonać użyj słowa „ponieważ”
Badania potwierdziły, że słowo „ponieważ” zwiększa prawdopodobieństwo, że przekonacie kogoś do swojej racji o ponad 90%. Np. „Przepraszam, czy mógłbym wejść przed Panią w kolejce, PONIEWAŻ bardzo się spieszę, aby odebrać synka z przedszkola”
Spróbujcie i dajcie znać, czy działa, ponieważ zapewni wam to niezwykłe korzyści.
9) „Zacznij od tego”
Jeśli musicie zajmować się siostrą, która nie chce wykonywać swoich obowiązków lub w pracy podlega wam jakaś leniwa osoba, powiedzcie: „Zacznij od tego”. Nawet leniwa osoba po zrobieniu czegoś łatwego, nabierze motywacji i wiary w siebie, co będzie skutkować większą produktywnością. Zacznij od tego brzmi jak zacznij od jakieś łatwej i przyjemnej rzecz, przez co ludzie chętnie i szybko się za to wezmą.
10) „Czy mogę liczyć?”
Jest to najlepszy zamiennik na wulgarne, bądź nietaktowne „zrobisz to/ma być to dziś zrobione”. Jeśli chcecie, aby ktoś coś dla was zrobił lub wam pomógł powiedzcie: „witam, czy mogę liczyć, że zajmie się Pan moją sprawą niezwłocznie, ponieważ bardzo mi zależy”.
Brzmi to lepiej niż: „Proszę żeby moją sprawą niezwłocznie się zajęto”
Prawda?
Jeżeli chcecie kolejne 10 tricków, które pomogą wam w życiu odezwijcie się, a ja stworzę dla was drugą część!
Przy okazji wpadnij na moje Social Media żeby być na bieżąco! Link poniżej
https://www.instagram.com/atypowy_bloger/
/Atypowybloger.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Co sądzisz o tym artykule?