niedziela, 3 listopada 2019

Jak poprawnie komplementować innych?

Mogę śmiało powiedzieć, że każdy z was lubi być chwalony i kompletowany.




Jednak nie każdy komplement cieszy. Dlaczego? Bo nieodpowiednio je dobieramy. Żyjemy w czasach, gdzie każdy kogoś ocenia, komentuje, obraża. Tutaj właśnie leży problem.

Złe komplementy: 


- „ładne spodnie”, 
- „fajne włosy”,
- „dzisiaj wyglądasz lepiej niż ostatnio"

 Jako ludzie mamy tendencję do sprowadzania cudownej rzeczy, jaką jest komplement do   pobieżnej nic nieznaczącej oceny, zamiast do indywidualnej, złożonej opinii.


Jak prawidłowo komplementować?


Najbardziej bezpieczne jest określenie „to robi na mnie wrażenie

-stosujemy je, gdy nie jesteśmy specjalistami w danej dziedzinie.

A jak jesteśmy specjalistami to możemy używać „moim zdaniem

Wracając do poprzednich przykładów:

Twoje spodnie robią na mnie olbrzymie wrażenie, świetnie komponują się z pozostałym zestawem.

Moim zdaniem zrobiłeś wspaniałą robotę na boisku, dałeś z siebie absolutnie wszystko. Koledzy z drużyny na pewno to docenią.

Brzmią one zdecydowanie lepiej oraz inaczej są odbierane przez osobę komplementowaną. 

Reasumując


Jeśli na czymś się znacie to używajcie -> moim zdaniem.

Jeśli się na czymś nie znacie to używajcie -> robi to na mnie wrażenie

Zostawcie komentarz i obserwację mojego bloga (po prawej stronie), pozwoli mi to na szybszy rozwój i robienie dla was jeszcze lepszych artykułów. Do następnego! 

10 komentarzy:

  1. Prosto, konkretnie, w punkt i na temat! To lubię (tak jak i dobre komplementy :D ) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój komentarz robi na mnie wrażenie Kasiu (to dobry komplement haha).

      Również pozdrawiam i do zoba!

      Usuń
  2. Super porady, a zdjęcie świetnie uwielbiam pikachu 💫

    OdpowiedzUsuń
  3. Och te komplementy:) Chyba każdy z nas je lubi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam osoby, która by powiedziała, że nie lubi to fakt ;D
      Naród narcyzów haha ;)

      Usuń
  4. Zgadzam się z tym w 100%. Ja jednak nie wiem, jak się zachować, gdy ktoś mnie komplementuje, po prostu mnie to onieśmiela :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie zemdlejesz to jest nieźle!
      Wystarczy grzecznie podziękować moim zdaniem.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Liczę na to! Śliczne dzięki, ambitnego dnia życzę ;)

      Usuń

Co sądzisz o tym artykule?