niedziela, 27 października 2019

Jak być efektywny i zorganizowany?

Cześć! 


Dzisiaj pogadamy o tym, jak możecie wyciągać z siebie 110% każdego dnia bez większego wysiłku. Pokaże wam jak na własnym przykładzie poprawiłem swoją organizację, przez co byłem dużo bardzo efektywny.

Sprawa numer 1 to organizer - niezbędny!



Ja jestem zwolennikiem papierowych wersji i tylko takie polecam. To nie tak, że nie doceniam aktualnej technologii, po prostu uwielbiam skreślać kolejne wykonane zadania każdego dnia oraz łatwość w jego stosowaniu. Według mnie od tego powinien zacząć każdy, komu brakuje czasu w ciągu dnia lub po prostu, jeśli uważacie, że można lepiej wykorzystywać wasz czas. Każdy, kto w ciągu dnia ma zrobić coś więcej niż wynieść śmieci jest skazany na posiadanie takiego pięknie działającego organizera. Jego koszt to 10-50zł w zależności od tego, gdzie kupujecie.

Jeśli kochasz zaglądać w telefon co minutę to wybierz organizery na telefony. Możecie skorzystać z:

-GTasks

Posiada on interfejs w języku polskim. Zadania wprowadzacie przy pomocy klawiatury lub głosowego polecenia. Jednym słowem jest bardzo funkcjonalny, można tworzyć dowolną liczbę zadań i bardzo prosto dostosowywać manipulację datami. Dostępny na Sklep Play oraz na App store.

2) Wcześniejsze wstawanie

Badania wykazują, że najbardziej wydajni i gotowi na najtrudniejsze zadania jesteśmy rano. Rano mam na myśli jak już zrobicie sobie poranną yerbe lub kawę, ubierzecie się jak człowiek i zaczniecie na poważnie dzień. To wtedy macie chęci i największe możliwości fizyczne do wykonywania tego, co trzeba, z każdą kolejną godzinną taka produktywność maleje, więc wczesne wstawanie przed innymi to świetny sposób na uzyskanie dodatkowej 1-godziny, które codziennie Ci brakuje.

3) Długotrwała wizja działania

Załóżmy, że chcecie zrobić formę na lato. Macie plan, możliwości i konkretny cel do osiągnięcia.

A teraz, że marnujecie dziennie 2h na głupoty, które moglibyście poświęcić właśnie na treningi.

Tutaj sukces tkwi w szczegółach, konkretnie w zobowiązaniu się i wyznaczeniu sobie celu. Jak będziecie mieli już wizję, motywację to naturalne będzie, że dokonacie dobrych wyborów i będziecie robić to, co trzeba. Podziel sobie swój cel na powiedzmy tydzień, miesiąc, rok i konsekwentnie działaj, nawet po 1% dziennie.

4)  Zasada Pareta- 20/80

Zasada ta mówi, że 20% naszych wysiłków daje aż 80% wyników. Na tym dokładnie należy się skupić, ponieważ pozostałe 80% wysiłków daje tylko 20% wyników. Musisz uświadomić sobie co zabiera Ci bardzo dużo czasu a nie daje w zasadzie żadnych konkretnych wyników.


5) Delegowanie zadań innym

Jeśli masz taką możliwość to podziel się swoimi obowiązkami z osobami, które wspierają Cię, tak aby mieć więcej czasu na ważne sprawy. Taka najprostsza sprawa potrafi napsuć krwi w wielu firmach, ponieważ ludzie nie potrafią delegować zadań innym i biorą na siebie zbyt wiele. Porozmawiaj z chłopakiem, dziewczyną, w czym mogą Ci pomóc, abyś miał/miała więcej czasu na robienie tego, co kochasz.

6) Yerba Mate

Złoty środek w postaci napoju? Czemu nie?

Za 20 złotych miesięcznie możesz mieć niesamowitą dawkę energii, która da Ci zdecydowanie większe wyniki, jeśli odpowiednio ją wykorzystasz. Sam na pewno wiesz jak bardzo chcesz coś zrobić, ale brakuje do tego energii. Więcej o Mate piszę w tym artykule, zobacz co i jak: https://atypowybloger.blogspot.com/2019/08/yerba-mate-czy-warto-ja-pic.html

2 komentarze:

  1. Super wpis! Szczególnie polecam delegowanie zadań do innych, pozwala to niesamowicie uwolnić czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się zgodzę. Praca mnie tego nauczyła, że jeśli za dużo bierzemy sobie na głowę to daje to więcej strat niż korzyści dlatego warto delegować zadania innym.

      Usuń

Co sądzisz o tym artykule?